Category Tags : LEICA WIDE ANGLE 16-21mm | Carl Zeiss WIDE ANGLE , Voigtländer WIDE ANGLE , ALL LENS

Shot wide open. Vignetting is moderate, compared to the one by lenses with exposed rear element.

LEICA M9-P , LEICA SUPER-ELMAR-M f3.4/21mm ASPH. , Photo by K

The contrast is high, but it maintains a good tonality in the shadow, even under the sunshine on the first tropical day in 2011. The texture of the benches and ashtrays is great.

LEICA M9-P , LEICA SUPER-ELMAR-M f3.4/21mm ASPH. , Photo by K

When I shot blue sky with the SUPER-ANGULON, the pictures used to come in special blue color. And even when I used it on a digital M camera, I got something like Kodachrome. Don’t you feel this sample looks like a Kodachrome slide?

LEICA M9-P , LEICA SUPER-ELMAR-M f3.4/21mm ASPH. , Photo by K

The lines are thin and sharp, so it realizes the solidity.

Some aspherical lenses lack of depth in their drawings, but with this one, things nearby look near and things afar look far. This is typical of a Leica lens, and those who find out the value will pay for it. The front bokeh is very natural considering its focal length.

When I look at the LCD after shooting, I first thought it was a delicate but orthodox lens. Back in my office, I developed the DNG data and got stunned. High solidity, rich color, and high contrast. Yet the tonality is maintained. And it’s sharp wide open and the bokeh is large for its focal length, so you want to focus carefully when taking close-up photos. Speaking of 21mm F3.4, we want to compare it with the SUPER-ANGULON. However, this SUPER-ELMAR is on a different level. This doesn’t surprise me because the SUPER-ANGULON is much older. Anyway, the SUPER-ELMAR just crushed the SUPER-ANGULON. While it’s modern and versatile, the pictures still have a zest. It’s not just another 21mm lens. It’s nice to be nostalgic, this one should be a more realistic choice.

It nicely realizes the floorclothes dried by the intense sunlight. The back bokeh has some outlines.

Category Tags : LEICA WIDE ANGLE 16-21mm | Carl Zeiss WIDE ANGLE , Voigtländer WIDE ANGLE , ALL LENS
一緒に購入したい商品
ライカ 13420 [フィルター S8 UV/IR]
ライカ 12024 ビューファインダーM 21mm ブラックペイント

Loading..
Loading..

価格 : Loading..(税込) Loading..Loading..

本レンズはシリーズ8の落とし込みフィルターとなります。M8/M8.2をご使用の方へ。

Loading..
Loading..

価格 : Loading..(税込) Loading..Loading..

外付けファインダーの見え方こそ, 撮影時のフィーリングを左右する一大事。見えは抜群です。

Loading..
Loading..
フォクトレンダー 21/25mm View Finder M [ブラックペイント]
フォクトレンダー 15-35mm Zoom Finder Type-A [レンジファインダー用外付けズームファインダー]

Loading..
Loading..

価格 : Loading..(税込) Loading..Loading..

小さくて見えが抜群のフォクトレンダー銘外部ファインダー。なかなかおしゃれです。ブラックボディのカメラに。

Loading..
Loading..

価格 : Loading..(税込) Loading..Loading..

15/18/21/25/28/35ミリに対応。Type-Aは, デジタルカメラのイメージサイズに対応した(1.3倍, 1.5倍)のFocusing rangeを装備。つまり, M8/M8.2/M9とフィルムボディ(フルサイズ)用となります。フォクトレンダーも憎いですね, 値が張りますが1つあると最高に便利。

Loading..
Loading..
フォクトレンダー 15-35mm Zoom Finder Type-B [レンジファインダー用外付けズームファインダー]

Loading..
Loading..

価格 : Loading..(税込) Loading..Loading..

15/18/21/25/28/35ミリに対応。Type-Bは, デジタルカメラのイメージサイズに対応した(1.5倍, 2倍)のFocusing rangeを装備。つまり, R-D1(S/X)/フォーサーズ/M9とフィルムボディ(フルサイズ)用となります。フォクトレンダーも憎いですね, まさしくレンズグルメの皆様向けの逸品。

Loading..
レンズ沼の深淵を覗く
ライカ 11647 SUMMILUX-M 1.4/21mm ASPH. [ズミルックスM 21mm/F1.4 ライカM]
カール ツァイス Biogon T* 2.8/21 ZM B ブラック [ビオゴン 21mm/F2.8 ZM]

Loading..
Loading..

価格 : Loading..(税込) Loading..Loading..

21mmでf1.4の大口径。悪魔のような前玉があなたの物欲を刺激する。素晴らしく高価ですが, このレンズでしか得られない世界があります。

Loading..
Loading..

価格 : Loading..(税込) Loading..Loading..

こちらはf2.8。こちらも素晴らしい銘玉。

フォクトレンダー COLOR SKOPAR21mm F4 P [カラースコパー 21mm/F4.0 VM]

Loading..
Loading..

価格 : Loading..(税込) Loading..Loading..

f4という控えめなスペックで, クラシカルな写り, コンパクト。玄人好みのレンズです。

SPEC
SHOPPING CATEGORY
レンズカテゴリーへ

Back to top